喜歡這首歌是因為收聽Apple line,無意間發現的,就很單純的喜歡它的旋律,與歌手的嗓音,查詢歌詞之後,才發現是一個與家暴有關的故事。


Song:Luka
Artist:Suzanne Vega
Album: Solitude Standing (1987)


My name is Luka
我的名字叫做路卡
I live on the second floor
我住在二樓
I live upstairs from you
就在你家樓上
Yes I think you've seen me before
我想也許你曾經見過我

If you hear something late at night
如果你夜半聽到什麼聲音
Some kind of trouble. some kind of fight
某種讓你困惑、打架的聲音
Just don't ask me what it was
請不要問我是怎麼一回事
Just don't ask me what it was
請不要問我是怎麼一回事
Just don't ask me what it was
請不要問我是怎麼一回事

I think it's because I'm clumsy
我想也許是因為我拙於言語
I try not to talk too loud
我試著盡量輕聲細語
Maybe it's because I'm crazy
也許是因為我太瘋狂
I try not to act too proud
我試著別太驕傲

They only hit until you cry
他們一直打到你哭才住手
And after that you don't ask why
在此之後,你就別再探究原因
You just don't argue anymore
你就不再爭辯了
You just don't argue anymore
你就不再爭辯了
You just don't argue anymore
你就不再爭辯了

Yes I think I'm okay
是的,我想我還好啦
I walked into the door again
所以我又再次走進了那扇門
Well, if you ask that's what I'll say
如果你問我有什麼想說的
And it's not your business anyway
我只想說這畢竟不關你的事
I guess I'd like to be alone
我想我只想在不受傷的情況下
With nothing broken, nothing thrown
安安靜靜的獨處

Just don't ask me how I am
只求別問我過得好不好
Just don't ask me how I am
只求別問我過得好不好
Just don't ask me how I am
只求別問我過得好不好
arrow
arrow
    全站熱搜

    秘密 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()